Lördagen den 17 april 2010 blir det en APRS-träff.
Det blir precis efter lunchen, klockan 13:00, på Scandic Hotell.
För mer info se www.ssa2010.nu
SM4WWO skrev:Funderar på att åka ner till årsmötet, men jag tycker att 50 minuter aprs-träff är lite väl kort för 100 mils resa t&r?
Får fundera ett tag till som sagt.
SM6VTT skrev:Finns väl inget hinder att dom som är intresserade att prata längre gör det någon annanstans..
SM4UNJ skrev:FInns det någon agenda för mötet? Om så mycket som möjligt skall klämmas in under 50 minuter är det av största vikt att det är väl planerat.
SM4UNJ skrev:En annan tanke är hur vi behandlar noviser som kommer till mötet i hopp om att bli inspirerade av att komma igång. För dessa är wide-inställningar och IARU-rekommendationer inte det mest elementära...
SM3XLY skrev:Med risk nu för att jag kastar in en igelkott i ballongbutiken kanske vi kan ta en diskussion om statusrate på våra beacons?
Är det intressant att tala om vad man har för laddningsspänning i sin bil och vad man har för temperatur i apparatlådan till sin tracker? Jag som kör Kenwood får upp detta i displayen nästan hela tiden. Helt ok med en spänning eller temperatövervakning på en digipeater en gång i halvtimmen/timmen men varje halvminut/minut från en "vanlig" biltracker?
Återgå till Kommande aktiviteter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst